Tiedote koronaviruksen vaikutuksista Salon Uimarien toimintaan / kaikki Suomen uimaliiton alaiset kansalliset kilpailut ja ottelut peruttu toukokuun loppuun asti!

12.03.2020

Päivitämme tälle sivulle ajankohtaista tietoa koronaviruksen vaikutuksista Salon Uimarien jäsenille. Noudatamme toiminnassamme viranomaisten suosituksia ja tiedotamme muutoksista välittömästi jäsenillemme (nettisivuilla, Facebookissa sekä WhatsApp tiedotusryhmän kautta). Seuraamme myös Salon kaupungin tiedotteita ja mahdollisia vaikutuksia uimahallin toimintaan ja aukioloihin. Harjoitukset pidetään suunnitelmien mukaan, kunnes toisin ilmoitetaan!

12.3.2020 Uimaliitto tiedottaa kaikki Suomen Uimaliiton alaiset kansalliset kilpailut ja ottelut perutaan 31.5. asti!

Valtioneuvosto linjasi torstaina 12.3. koskien yleisötapahtumien järjestämistä Suomessa koronaviruksen aiheuttaman tartuntatautiepidemian johdosta. Yli 500 henkilön yleisötapahtumat perutaan 31.5.2020 asti. Lisäksi alle 500 hengen yleisötilaisuuksien perumiseen Valtioneuvosto antoi vahvan suosituksen.

Kaikki Suomen Uimaliiton alaiset kansalliset kilpailut ja ottelut perutaan 31.5. asti henkilömäärästä riippumatta. Tämä koskee kaikkia Uimaliiton lajeja (uinti, uimahypyt, taitouinti ja vesipallo) ja niiden liittojohtoisia tapahtumia, myös leirejä. Uimaliitto suosittaa jäsenseurojaan käyttämään huolellista harkintaa omien leirien ja tilaisuuksien järjestämisessä, sekä noudattamaan mahdollisia paikallisten sairaanhoitopiirien suosituksia.

Myös 25.-26. maaliskuuta järjestettäväksi suunniteltu kansainvälinen uintikilpailu Arena Helsinki Swim Meet perutaan. Tapahtumalle selvitetään mahdollista uutta ajankohtaa.

Kesän 2020 uintiurheilun kansallisten arvokilpailujen järjestämisen (kuten Tampereen Rollo-tapahtuman 5.-10.6.) mahdollisuutta tarkastellaan tilanteen kehittyessä. Uimaliitto seuraa tilannetta nettisivuillaan etusivun ilmoitustaululla: www.uimaliitto.fi/ilmoitustaulu/ajankohtaista-koronaviruksesta/

Taustaa

Maailman terveysjärjestö WHO julisti koronavirusepidemian pandemiaksi 11.3.2020. Tähän mennessä tapauksia on todettu yhteensä noin 125 000 maailmanlaajuisesti. 118 maata on raportoinut tartunnoista.

12.3. mennessä Suomessa on todettu 109 laboratoriovarmistettua uuden koronaviruksen (COVID-19) aiheuttamaa tautitapausta. Suurin osa Suomessa todetuista tapauksista on ollut lieviä. Osa tartunnan saaneista on tarvinnut myös sairaalahoitoa.